Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh silničního ocelobetonového komorového mostu na obchvatu Bludova
Kuba, Michal ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Obsahem práce je variantní návrh nosné konstrukce komorového silničního mostu na obchvatu města Bludov. Most je navržený jako spřažený ocelobetonový o 5 polích s rozpětím 31,25 m; 40,0 m; 60,0 m; 60,0 m; 40,35 m. Hlavní nosná konstrukce je tvořená ocelovou komorou, uzavřenou železobetonovou deskou mostovky, vyztuženou podélnými a příčnými výztuhami. Nosná konstrukce pro každý dopravní směr je řešená samostatně. Překračovanou překážkou je řeka Morava a železniční trať v 2, respektive 3 poli. Návrhová kategorie převáděné komunikace I/44 je S 21,5/100, komunikace je vedena v směrovém oblouku. Výška ocelové komory je závislá od limitované stavební výšky mostu a je navržená na 2,5 m. Most bude vysouván, betonován na montážních podpěrách. Návrh jednotlivých části konstrukce ocelové komory a betonové desky je převáděn podle platných norem ČSN EN. Použitý materiál nosných prvků je ocel třídy S 355 a beton C 35/45.
Dálniční komorový most
Ondrůšková, Kamila ; Nováček, Jan (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh přemostění údolí a Doľanského potoka na dálnici D1 v úseku Jánovce - Jablonov na Slovensku. Byly navrženy tři varianty přemostění a následně porovnány. Jako nejvhodnější varianta byla zvolena dodatečně předpjatá konstrukce komorového průřezu, která byla dále posuzována. Statický výpočet byl vypracován dle evropských norem.
Komorový most
Vostal, Lukáš ; Pecha, Jakub (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Zadáním této diplomové práce je návrh předpjaté komorové mostní konstrukce o více polích. Jsou navrženy dvě varianty řešení a pro detailnější zpracování byla vybrána varianta komorového mostu. Délka nosné konstrukce je 212 m, nejdelší pole má 60 m. Výpočet účinků zatížení je proveden počítačovým softwarem Scia Engineer 19.1. Výkresová část je zpracována pomocí počítačového softwaru Allplan Engineering 2021. Součástí práce je výkresová dokumentace, znázornění postupu výstavby, vizualizace a statický výpočet. Návrh a posouzení byly provedeny dle aktuálně platných evropských norem.
Ocelová konstrukce silničního mostu
Kloda, Petr ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl návrh spřaženého ocelobetonového silničního mostu pro silnici I. třídy v Ostravě. Součástí návrhu je variantní řešení mostu pro teoretická rozpětí 44 m + 55 m + 44 m. Celkové rozpětí mostu je tedy 143 m. Předběžný statický výpočet porovnává dvě varianty nosné ocelové konstrukce, v první je navržena dvoutrámová konstrukce a v druhé variantě je posouzen most s komorovým průřezem. Šířka mostu je 14 m a pro způsob montáže je zvolen výsun bez dočasných podpor. Návrh mostní konstrukce byl proveden dle platných norem ČSN EN. Závěrečná práce obsahuje variantní návrh, statický výpočet, kde je uveden výkaz materiálu, technickou zprávu a výkresovou dokumentaci.
Návrh předpjatého komorového mostu
Hofírek, Radovan ; Jurík, Michal (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Práce se zabývá přemostěním nížinného údolí a Doľanského potoka na slovenské dálnici D1 v úseku Jánovce – Jablonov. Byly vypracovány čtyři varianty mostů. Jako nejvhodnější byla vybrána varianta s monolitickým dodatečně předpjatým jednokomorovým nosníkem s velmi vyloženými konzolami, které jsou podepřeny prefabrikovanými vzpěrami. Výstavba mostu proběhne na výsuvné skruži. Na tuto variantu byl vypracován statický posudek dle evropských norem. Návrh zatížení je proveden dle ČSN EN 1991-2 - Zatížení mostů dopravou a dimenzování dle ČSN EN 1992-2 - Navrhování betonových konstrukcí - Betonové mosty - Navrhování a podrobná pravidla. Výpočet účinků zatížení je proveden pomocí výpočetního softwaru Scia Engineer 10.1 a Midas Civil.
Most na dálnici D3 v km 33,588 na Slovensku
Lipovský, Václav ; Řeřucha, Kamil (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dálničního mostu převádějícího dálnici D3 přes hluboké údolí mezi obcemi Svrčinovec a Skalité. K této práci byly vypracovány tři varianty, ze kterých byla pro podrobné řešení vybrána varianta předpjatého komorového mostu se šikmými stěnami. Hlavní nosná konstrukce byla navržena jako spojitá o pěti polích z dodatečně předpjatého betonu. Nosná konstrukce je betonována po fázích pomocí výsuvné skruže. Celková délka nosné konstrukce je 255,50 m. Půdorysně je most v přímé. Analýza konstrukce byla provedena prostřednictvím několika modelů, které byly vytvořeny v programu Scia Engineer 21.1. Posudky na mezní stav únosnosti a použitelnosti byly provedeny dle platných norem. Analýza konstrukce byla provedena v podélném a příčném směru. Součástí práce je také časově závislá analýza (TDA), která zohledňuje fáze výstavby. Na závěr byla vypracována výkresová dokumentace a vizualizace.
Most přes řeku Opavici
Tang, Minh Phú ; Russnák, Adam (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu na rychlostní komunikace I/57 přes přeložku cyklistické stezky, řeku Opavici a místní komunikaci – přeložku příjezdu k vodárně. Mostní objekt se nachází na území města Krnov. Práce zahrnuje studii přemostění daného území. Byly zpracovány tří varianty. K podrobnému zpracování byla zvolena varianta A. Jedná se o spojitý komorový most o třech polích. Nosná konstrukce je navržená jako monolitická, dodatečně předpjatá. Výstavba konstrukce je uvažována za pomocí posuvné skruže. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu Scia Engineer 18.1. Statický model je proveden jako prutový a desko-stěnový. Byl uvažován pouze vliv svislých účinků zatížení, přičemž vodorovné účinky zatížení nebyly brány v úvahu. Konstrukce byla posouzená dle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh.
Návrh mostní konstrukce dálničního mostu
Luberová, Lucie ; Formánek, Ing Martin (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh nové nosné mostní konstrukce v Prešovském kraji, okrese Levoča na území Slovenské republiky. Objekt se nachází na dálnici D 26,5/120, na 13,499 795 kilometru a přemosťuje komunikaci III. třídy - 131-00. Cílem je návrh kolmé konstrukce o čtyřech polích, který je vypracován ve třech různých variantách. První variantou je komorový nosník se šikmými stěnami z dodatečně předpjatého betonu výšky 2,480 m. Druhá varianta je navržena jako dvoutrámový nosník a třetí jako jednotrámový. Pro podrobné posouzení byla vybrána první varianta s délkou přemostění 166,000 m. Výpočet účinků zatížení je proveden počítačovým softwarem Scia Engineer a porovnán s ručním výpočtem podle platných norem. Most je navržen dle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh. Je zpracován statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
Most 203 na dálnici D1 v Považské Bystrici
Mudrík, Marián ; Štrba, Michal (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá alternativním návrhem mostu na dálnici D1 u Považské Bystrice. Most je navržen jako ocelobetonový o 6 polích s teoretickým rozpětím 35,7m + 42m + 42m + 42m + 42m + 35,7m. Celková délka nosní konstrukce činí 241m. Použitý konstrukční materiál je ocel S355, beton C35/45 a betonářská výztuž třídy B500B. V předběžném návrhu byly vypracovány dvě varianty nosné konstrukce mostu. První variantou je most dvoutrámový, druhou variantou je most komorového průřezu. Vítězný dvoutrámový most byl rozpracován v podrobném statickém výpočtu. Výstavba ocelové konstrukce bude provedena blokovou montáží na montážních podpěrách. Betonáž mostovky bude provedena pomocí posuvného betonářského vozíku. Návrh a výpočet mostní konstrukce byl proveden dle platných evropských norem. Součástí diplomové práce je technická zpráva, statický výpočet variant, statický výpočet vítězné varianty, výkaz materiálu montážních celků a výkresová dokumentace.
Most komorového průřezu
Zifčák, Karel ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení mostní konstrukce přes hluboké údolí na dálniční komunikaci. Ze tří variant přemostění, které byly navzájem porovnány, byla nejvhodnější dále posuzována. Řešená konstrukce je z dodatečně předpjatého betonu a je tvořena komorovým nosníkem s velmi vyloženými konzolami, které jsou podpírány prefabrikovanými vzpěrami po celé délce mostu. Zatížení bylo uvažováno dle evropské normy ČSN EN 1991-2 – Zatížení mostů dopravou, a dimenzování dle ČSN EN 1992-2-Navrhování betonových konstrukcí – Betonové mosty – Navrhování a konstrukční zásady.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.